zaterdag 3 september 2011

Eerste weekje Nederland

Niet alleen in Azië vliegt de tijd, maar Nederland kan er ook wat van! Het is nog steeds erg dubbel om terug te zijn, hoe leuk het ook is om hier nog vakantie te hebben, je weet dat je niet zo gemakkelijk weer terug kan naar het heerlijke Azië. Het is wel echt lekker om even de tijd te hebben om bij te komen en alle vrienden weer te zien. Mijn kamertje in te richten en wennen aan het boodschappen doen en zelf weer eten maken want dat schiet er nog weleens bij in!
Ineens heb je verschrikkelijke honger en normaal kijk je om je heen en zie je iets te eten waar je dan vervolgens heengaat.. hier is dat toch net een tikkie anders. Eerst bedenken wat je wil eten, boodschappen doen en het dan ook nog eens zelf klaarmaken! Wat een gedoe! Je kunt natuurlijk ook uit eten hier, maar dat is wel op een ander niveau (en budget!) dan in Azie ;).

Aan veel dingen hoef je niet erg te wennen omdat je van te voren al wist hoe dat hier zou gaan. Zoals dat het allemaal een andere prijs heeft, daar hoef ik niet erg aan te wennen. Maar toen ik de auto in stapte.. oei oei! Waar voorheen mijn rijstijl nog te omschrijven was als vlot en veilig (zo noem ik het zelf graag) is het nu wel aardig roekeloos aan het worden. Dingen worden zo vanzelfsprekend, even je brommer (auto in dit geval) aan de kant zetten om iets te pakken of bijvoorbeeld je mp3-speler in te pluggen maar ik kan je vertellen, de Nederlandse mens in daar niet van gediend!

Tot dusver zijn dat de enige dingen die me echt opvallen, eten en fietsen/autorijden. T is maar goed dat ik hier geen brommertje heb want ik zou het niet overleven. Dat ik eigenlijk motorrijlessen wil nemen vinden mijn ouders dan ook niet een heel erg goed plan. Ik denk nu zelf ook dat ik eerst even moet wennen, maar dan echt wennen, voordat ik er aan ga beginnen.

Ik ben ook vrij onduidelijk naar andere mensen toe, waar je hier gewend bent om duidelijke afspraken te maken zeg ik iets vaker, ja, we zien wel. Je ziet me wel, of je ziet me niet ;). Niets plannen en met die en die gaan we samen daarheen fietsen, mijn hersenen zijn er nog niet op voorbereid.

Daarnaast vind ik Nederland veel onveiliger dan het buitenland. Al je vrienden weer zien, veels te veel alcohol en andere verleidingen, fietsen die spontaan gaan steigeren omdat je iemand achterop hebt! Even serieus, het is geloof ik 10 jaar geleden dat ik voor het laatst ben gevallen, maar mevrouwtje neemt een zware man achterop en het gaat gelijk mis.. Nooit geweten dat een fiets zo makkelijk de lucht in kon gaan. Falen hoort er dus ook bij ;).

Nu na een week heb ik nog een feestje te gaan en dan kan het rustige leven in Wageningen gelukkig weer beginnen want dit is niet goed voor de gezondheid! Al met al heb ik het dus prima naar mijn zin hier, ik zou dolgraag terug willen want zoals bijna overal, voelde ik me daar ook echt thuis. Nu is het hard werken om mijn studie af te krijgen en hopelijk een stage in het buitenland te vinden.

Daarnaast kan mijn verslaving aan het zoeken naar goedkope tickets zijn geluk niet op want ik heb er een gevonden voor een weekendje Stockholm! Voor het illustere bedrag van... 14 euro! Oktober schijnt niet echt het seizoen te zijn, maar ik heb redelijke ervaring met niet in het seizoen reizen dus dat moet vast goedkomen.

Knuffels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten